Saturday, May 3, 2014

HANYA PENGHILANG BOSAN

Hmmm.. jika dilihat pada tajuk pon, mungkin ad y dh mengetahui ape genre cerita y bakal aku cerita.. seperti tajuk diatas menyatakan aku mungkin hanya seorang penghilang bosan seseorang atau sesiapa sj.. dikala bosan, aku y bakal dicari.. dikala happy2 aku pasti dlupakan.. cerita ini x ditujukan kepada sesiapa cuma nukilan sang hati y ingin mencatatkan duka lara di atas kertas maya..
Sejak dahulu ini lah sifatku, tiap insan y mengenali ku pasti tahu apa y slalu aku lakukan ketika mereka menghubungi ku, akan ku cuba y terbaik utk berikan mereka gembira tatkala menghubungi ku.. sesudah mereka puas, mereka pasti sudah tidak menghubungi ku.. kerna bakat ku y mereka suka adalah aku y terlalu mengambil berat, suka selesaikan masalah, suka menyanyi dan paling ketara penghilang bosan..

Bagi aku, tiada y lebih penting dr sahabat2 y rapat denganku.. sesiapa y rapat denganku pasti aku akan cuba membahagiakan mereka, xkisah ia bermula dr seorang rakan, kekasih, ibu bapa atau keluarga.. tp jika aku terluka, aku lebih suka berdiam diri.. y mengenali ku akan cuba meminta maaf jika mereka salah, itu sahajalah cara y terbaik utk memujukku.. jadi pada y keras ht nak ucap perkataan maaf, aku pasti akan terkilan dengannya.

Dunia aku penuh dengan kesunyian, gembira hanya hadir tatkala insan y bosan datang mencariku utk menghilang kan kebosanan mereka.. tetapi, ia hanya sementara.. begitu juga dengan kekasih hati, insan y amat aku sayang, kini dia sering busy dengan kerja part time nye semata2 untuk meringankan beban kedua ibu bapanya.. aku xpeduli jika aku diabaikan, aku cume perlukan sedikit ihsan atau sedikit perhatian dr kekasih ht.. tp mengikut jadual y ditetapkan, 8 pg hingga 6 ptg.. si dia akan bertungkus lumus utk bekerja, kemudian 8 malam, si dia akan bersama keluarga utk makan malam.. jd aku terpaksa menunggu dengan rela hati.. jika si dia menghubungiku pd jam 9 mlm kebiasaanya 30 minit kemudian si dia akan senyap, ini bermakna si dia telah pon tidur..

Begitu lah rutin harian ku.. yang kadangkala membuatkan aku rasa aku x punya sesiapa.. hari2 ku terus sepi tanpa perhatian seorang kkasih.. ^_^ aku cuba untuk menjadi seorang y kental, tidak perlu utk menjadi seekor belangkas y hanya berkepit dengan pasangannya 24 jam.. si dia pasti akan bosan jugak satu hr nanti dengan caraku.. hmmm.. jika saat itu, si dia telah pun bosan utk bersamaku, aku sedia utk trm apa jua lafaz dr hati nya..

Bukanlah aku berputus asa utk terus mencintai menyayangi merindui si dia, aku cuma mengharap si dia punya masa utk aku, ketika aku betul2 perlukan perhatian seorang kekasih.. tapi jika si dia sudah tidak punya masa utk menemaniku, akan ku cuba mengundur diri secara senyap atau perlahan2.. biarkan perasaan itu terus berlalu tanpa sebarang alasan, kerna aku hanya insan biasa y punya perasaan y perlu dijaga dengan rapi.. jika diungkit pada kisah silam, sudah ku pasrah dan berputus asa utk bercinta, tp kehadiran si dia telah mengubah pendirian ku, tp jika ianya hanya sementara, aku terima dengan akur dan rela hati..

BICARA HATI AKU BUKANLAH UNTUK MEMBUATMU TERLUKA ATAU TERKILAN DENGAN SIFATKU, TETAPI HANYA INGIN MEMETIK SIMPATI DARIPADA INSAN YANG BERNAMA KEKASIH, AKU CUMA MENGHARAPKAN, SEORANG INSAN YANG SUDI MENJAGA PERASAANKU, DAN MENERIMA APA JUA KEADAANKU..

TULISAN : KRULE

No comments:

Post a Comment